piątek, 24 marca 2017

Ilustracja wspomnień...

Jedną z zalet internetu, a dla mnie chyba największą, jest możliwość dostępu do wielu zdjęć, które zatrzymały obraz minionego czasu. Szczególnie doceniam stare fotografie tych miejsc w Łodzi, które pamiętam od najwcześniejszego dzieciństwa. Przez większość swojego dorosłego życia mogłam oglądać jedynie wybrane zabytkowe pałace, kamienice (głównie oczywiście w Śródmieściu i na Piotrkowskiej). O domach, ulicach, placach w "gorszych" dzielnicach - do nich należą Bałuty, nie było w ogóle mowy.

A teraz mam to nowoczesne źródło, w którym ciągle pojawiają się nowe-stare zdjęcia.
Bo przecież obok tych naprawdę starych, archiwalnych fotografii (liczę tu czas do 1945 roku), starymi i archiwalnymi stały się te pokazujące czasy, które ja sama pamiętam.
No, cóż... pozostawię bez komentarza...

Mogę więc tworzyć sobie ten albumik, ilustrując zdjęciami obrazy zachowane w pamięci.
Oczywiście zawsze staram się wykorzystywać dostępne zdjęcia z podaniem autora i źródła. 

W tym wpisie z 2015 roku wspominałam zapamiętany z czasów szkoły podstawowej postój dorożek. A teraz znalazłam zdjęcia tego miejsca (zrobione co prawda kilka lat później).


Dorożki stały obok budynku, w którym mieści się kancelaria parafialna naszego kościoła. 
To też miejsce z trudną historią - w czasie II wojny znane jako "Czerwony domek" (ale temu poświęcę osobny wpis). 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz